Persbericht R-Vent Netherlands B.V en Lindab Group
Datum: 17-06-2022

Lindab Group wordt marktleider in Nederland door acquisitie van R-Vent Netherlands B.V.

Bergschenhoek Groep heeft overeenstemming bereikt met Lindab Group (Lindab) met betrekking tot de overname van R-Vent Netherlands B.V. (R-Vent) Daarmee verwerft Lindab haar vertegenwoordiger in Nederland met de activiteiten van Bergschenhoek Luchtcomfort, Spiraliet en Vespi.

Lindab ventilatieproducten worden in Nederland reeds verkocht en gedistribueerd door R-Vent, marktleidend producent en leverancier van ventilatie- en luchtbehandeling producten.

Naast de distributie en verkoop produceert R-Vent ronde- en rechthoekige ventilatiekanalen. De productie en verkoop vindt plaats vanuit vier vestigingen in Nederland. Met de overname van R-Vent is Lindab nu ook officieel in Nederland actief en daarmee in totaal in 21 landen.

R-Vent levert haar ventilatieproducten aan installateurs en groothandels. Daarnaast levert R-Vent, door het ruime assortiment van eigen- en handelsproducten, ook complete (prefab) ventilatiesystemen.

“Lindab is zeer verheugd dat R-Vent, als een gewaardeerd partner van Lindab, een logisch onderdeel wordt van de Lindab Group” aldus Ola Ringdahl, President en CEO van Lindab. Nederland kent een sterk ontwikkelde ventilatiemarkt, het is voor ons van strategisch belang hier zelf ook vertegenwoordigd te zijn. Door de hoge kwaliteit van zowel producten, diensten als kennis is R-Vent een perfecte aanvulling op de bestaande activiteiten van Lindab. Jeroen Rook zal als Managing Director leidinggeven aan de activiteiten van Lindab in Nederland.

“De overname door Lindab biedt R-Vent goede ontwikkelingsmogelijkheden. We hebben een goede en langdurige relatie die jaren terug gaat. We kijken uit naar de mogelijkheden die het sterke inkoop apparaat van Lindab biedt terwijl wij bijdragen met onze kennis en landelijke vertegenwoordiging” zegt Jeroen Rook, Managing Director van R-Vent Netherlands B.V.

Na deze overname richt Bergschenhoek Groep B.V. haar bedrijfsactiviteiten volledig op de ontwikkeling en productie van innovatieve watermanagement oplossingen. Dit doet zij met de bedrijven Bergschenhoek Water Technology en KWT Waterbeheersing.

Bron:  R-Vent Group

Afbeelding bij Persbericht R-Vent Netherlands B.V en Lindab Group